Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2012

Dunia Seorang Pekerja Makan Gaji

alahai.. bila lah nak berkesudahan. tiap2 hari begini. bangun pagi. p keje. balik keje. tdo. bangun p keje n balik sampai la mampus.. huhu penat mental rasa... huhu 

tapi mana ada keje rutin berbeza-beza kan.. mesti lah sama je.. 

2 tahun lepas masa baru tamat je pengajian di Politeknik semua mber berpakat - pakat cari kerja. ada yang isi LHDN, SPA n mcm2 kerja la. ada 1 mber nia dia dapat interview nak masuk UPSI. so penemuduaga ada lah bertanya soalan cepumas ke dia. 

" kalau lah kamu dapat kerja cikgu nanti, kamu akan rasa bosan tak sebab cikgu akan melaksanakan kerja yang sama je tiap2 hari, hingga lah pencen?"

mber aku jawab tak... 

sebab apa semua kerja akan melakukan rutin yang sama sahaja. terpulang kepada kita bagaimana nak menceriakan dan mempelbagaikan cara kerja kita nanti supaya tak rasa bosan n sebagainya. 

dan, apa yang aku rasa kawan ak ckp pada masa tu tak betul. sbb ak ckp BOSAN!. tapi sekarang bila ak dh kerja sebagai makan gaji baru aku tahu erti sebenar hidup …